MIÉP Ifjúsági Tagozat - Hivatalos oldal

 

Regisztráció
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Tartalom


A MIÉP programja
Párttörténet
Szervezetek
Elnök
Elnökség
Örökös elnök
Képviselőink
Képtár
Filmtár
Ifjúsági Tagozat
Tagfelvétel
Hírek
Választás 2014

     

 
Facebook oldalunk



Kattintson a képre!

 
Honlapjaink

 

MIÉP Borsod-Abaúj-Zemplén MEGYEMIÉP B-A-Z MEGYE

 
Hírek
Hírek : Gyökeres átalakulás előtt áll a világ

Gyökeres átalakulás előtt áll a világ

mno.hu  2010.07.04. 12:57

MNO - PK
Gyökeres átalakulás előtt áll a világ autóipara – a siker vagy a bukás az elektromos mobilitási technológia fejlesztése területén elért eredményeken múlik. Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója egyenesen „autóipari aranykor” eljöveteléről beszél, ennek beköszönte előtt azonban még számos technológiai akadályt kell elhárítaniuk az autógyártóknak.


Az alternatív hajtásláncok kifejlesztése és az elektromos járművek tömeggyártása érdekében az autóiparnak „újra fel kell találnia saját magát”. Ehhez pénz kell, de pénzt – amint azt az elektromos autók fejlesztésében úttörő Tesla néhány nappal ezelőtti tőzsdei bevezetése is igazolja – lehet találni a célra.

Az autóipar számára az jelenti a legnagyobb dilemmát, hogy már most meg kell hozni az elektromos hajtáslánc fejlesztési irányait meghatározó döntéseket, és a fejlesztési munkákat is most kell finanszírozni, még mielőtt bármit tudni lehetne a gazdaságos tömeggyártást lehetővé tévő technológiáról. Ugyanakkor tovább kell fejleszteni a belsőégésű motorok technológiáját, ami szintén sok pénzbe kerül, holott hosszabb távon minden a belsőégésű motorok létjogosultsága ellen szól.

Senki nem vitatja azonban Nick Reilly, az Opel vezére nézetét: „Az elektromos autó alapjaiban forgatja fel iparágunkat, de nincs választásunk, sem környezetvédelmi okokból, sem pedig a piaci versenykényszer miatt.” A versenyfutás már megkezdődött a szakmában. Nincs egyetlen autóipari vállalat sem, amely nem igyekezne már most bebiztosítani piaci pozícióját.

A BMW például egy teljesen elektromos autó kifejlesztésén dolgozik Megacity Vehicle név alatt. A saját fejlesztésű elektromos hajtásláncot egy olyan, teljesen új karosszéria-építési eljárással, szénszálas anyagból készülő könnyűszerkezetes karosszériába építik majd be, amely „forradalmasítja” az autógyártást. A jármű az elektromos meghajtás egyik legnagyobb problémájára próbál megoldást találni: az akkumulátorok nagy tömegére. A BMW a karosszériával igyekszik súlyt megtakarítani. Klaus Draeger a BMW fejlesztési igazgatója már eredményekről tud beszámolni: „Szinte teljes egészében kompenzálni tudtuk már az elektromos járművekre jellemző 250-350 kilogrammos többlet tömeget.” A jármű fejlesztési munkáit 2013-ig tervezi befejezni a BMW.

A General Motors, az Opel anyavállalata más utat követ. Detroit egyelőre nem kíván megválni a belsőégésű motortól az elektromos motor javára. A GM először egy viszonylag kisebb, az akkumulátorok feltöltését szükség esetén elvégző belsőégésű motorral is rendelkező elektromos autót tervez piacra vinni. A megoldást alkalmazó Chevrolet Volt már az idén kapható lesz az Egyesült Államokban, európai „klónja” pedig, az Opel Ampera 2011-ben jelenik meg a piacon. Optimális megoldásnak azonban az Opel vezére, Nick Reilly az üzemanyagcella használatát tekinti, amely hatótávnövelő funkciót töltene be az elektromos autókban, míg a tisztán elektromos járművek csak városi használatra tartja alkalmasnak.

A Daimler már az E-Smart második generációját teszteli. nagy példányszámban 2012-ben lesz kapható a tisztán elektromos hajtású városi kisautó. Októberben kezdődik meg a Mercedes-Benz A-osztályú modellje elektromos verziójának gyártása limitált szériában Rastattban. A mintegy 500 járművet kiválasztott ügyfeleknek adják majd át tesztelési célokra. A Daimler kísérleti projekteket végez elektromos hajtású B-osztályú modellekkel is az autógyártók között elsőként üzemanyagcellás áramtermelő technológiával kiegészítve.

Az Audi 2012-ben tervezi kis szériában piacra vinni E-tron elektromos sportkocsiját, amit az A3 kompakt elektromos verziója követ majd. A kisszériás tesztek azonban már az idén megkezdődnek a modellekkel. Az anyavállalat, a Volkswagen 2013-ra jelezte az E-Golf piaci bemutatását, amelynek értékesítését a 2018-ra, az addig elérni tervezett évi tízmilliós konszern értékesítési volumen három százalékára kívánja növelni.

Kínában is 2013-ban jelenik majd meg az elektromos autók első hulláma. A Daimler addigra kínai partnerével, a BYD autó- és akkumulátor gyártó vállalattal együtt kifejezetten a kínai piacra közösen kifejlesztett elektromos kompakt modellel jelenik meg a piacon. A Volkswagen pedig a Kínában kifejlesztett Lavida modelljének elektromos verzióját viszi piacra. A BMW az 5-ös széria legújabb generációjának egy „plug-in” azaz hálózati aljzatból feltölthető verzióját kínálja majd a kínai piacon.

Európában az európai autógyártók között elsőként a PSA Peugeot Citroen jelenik meg tisztán elektromos hajtású autóval a piacon: a Peugeot Ion és a szerkezetazonos Citroen C-Zero az év végétől lesz kapható. Mindkét modell a Japánban már kapható Mitsubishi I-miev európai verziója.

(MTI)

 
Keresztény és magyar


 
Képviselőjelöltjeink

Budapest
12. OEVK: Dr. Oláh Lajos

Borsod-Abaúj-Zemplén megye
4. OEVK: Soltész Imre István
7. OEVK: Vass József

Csongrád megye
4. OEVK: Tóth Ernő

Győr-Moson-Sopron megye
3. OEVK: Fodor Zoltánné

Hajdú-Bihar megye
2. OEVK: Dr. Nagy Attila

Nógrád megye
1. OEVK: Kürti István

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

1. OEVK: Kádár János
2. OEVK: Nagy Tibor Barnabás
3. OEVK: Kulcsár Mária
4. OEVK: Jenei Ferenc
5. OEVK: Balogh Pál
6. OEVK: Fekete Edit Klára

Vas megye
2. OEVK: Danka Lajos

 

 

 

Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!