Hírek : Vége lesz Budapesten az eddigi „álomvilágnak” |
Vége lesz Budapesten az eddigi „álomvilágnak”
mno.hu 2010.06.29. 22:52
Budapesten a város működésének és a pénzügyi helyzet stabilizálásának biztosítása a legfontosabb feladat – jelentette ki Tarlós István egy rádiós műsorban. A Fidesz–KDNP főpolgámester-jelöltje elmondta: másfajta kommunikáció kialakítása is szükség van, ami a régóta jellemző hamisságot és félrevezetést kiküszöböli
A Fidesz–KDNP főpolgámester-jelöltje elmondta az mr1 reggeli műsorában, hogy Budapesten a város működésének és a pénzügyi helyzet stabilizálásának biztosítása a legfontosabb feladat; többek között például a városháza és intézményeinek, illetve cégeinek átstrukturálása, a megrendelői, végrehajtói és ellenőrzési szerepkörök szétválasztása, és egy másfajta kommunikáció kialakítása, ami a régóta jellemző hamisságot és félrevezetést kiküszöböli. A főváros gazdálkodásában várható problémákról elmondta: nagyon nagy gondot fog jelenteni a pénzhiány, a mostani vezetés által tett örökös ígéretek, amelyek mögött nincsenek megfelelő források. Szerinte egészen elképesztő és a szakmát megdöbbentő az a fajta MSZP-s ígéret-dömping, hogy a közszolgáltatások vagy azok egy része ingyenes lesz, miközben a szocialista előkészületek nyomán nemsokára hihetetlen mértékű távfűtődíj és csatornadíj emelés veszélyével fogunk szembe nézni, amelyet majd az új vezetésnek valahogy kezelnie kell.
Vannak tervek
A városfejlesztési tervekről elmondta: náluk is tele vannak a fiókok nagyszabású tervekkel, csak a szocialisták kétségbeesetten cáfolni próbálják ezeket, de a Fidesz–KDNP is gondolkodik kongresszusi központon, múzeumi negyeden, sportcentrumon. Ezeknek az előkészítésén a jobboldal dolgozni fog, de a szocialisták hihetetlen látványtervekkel illusztrált álomberuházásai nem reálisak, félrevezetik a budapestieket – tette hozzá.
Több programot is be kell fejezni
Az elsőbbséget élvező feladatok kapcsán elmondta: a dugódíj bevezetésének olyan alapvető feltételei vannak, amiket a jelenlegi városvezetés nem biztosított, hiányoznak a külső területeken és a nagy csomópontoknál szükséges őrzött P+R parkolók, vagy az 1-es és 3-as villamosok átvezetése a Lágymányosi hídon, ezeket is be kell előbb fejezni, mielőtt a város például kuriózumnak számító gyalogos hidat épít a Duna felett. A szükséges beruházások kapcsán meg kell szervezni a budapesti közlekedést, fejleszteni kell a felszíni kötöttpályás rendszert. Tarlós szerint az utak és közterületek elhanyagolt állapotára, valamint a közszolgáltató cégek pénzhiányára is megoldást kell találni, ehhez pedig először gatyába kell rázni a várost gazdaságilag, és csak aztán lehet elővenni a nagyszabású terveket.
Budapest eladósodottsága eléri a 60 százalékos mértéket még abban az esetben is, ha a BKV több száz milliárdos belső adósságállományát nem vesszük figyelembe.
|